woensdag 19 februari 2014

Verjaardag Eazel-kaart / lade-doosje

Hoi Bloggers

Ik ben blij jullie hier weer te mogen verwelkomen!
Ik had nog eens zin om een kaart te maken met een leuke uitdaging, dus ben ik op zoek gegaan...
Na even rond te snuffelen op een aantal blogs kwam ik uit bij deze:

Ok, wat moest ik dus doen... een kaart maken met designpapier liefst in het roze met veel laagjes wat ik aan een kind kon geven... Ik wilde zelf nog iets extra speciaal ervan maken door er een lade-doosje en eazel-kaart van te maken. Dit aan de hand van een tutorial die ik al eens eerder gebruikt had en zeer tevreden van was.

Hier gaan we:

 Dit is het kaartje en ladekastje samen, ze zijn los van elkaar, maar ik heb ze zo gemaakt zodat ze echt samen horen. Ik heb zoals je ziet vooral in het roze en wit gewerkt wat me wel een mooie combinatie leek. Ook heb ik redelijk wat laagjes gebruikt en zijn de tekst en de magnolia zelfs vastgekleefd met foam-kussentjes.
De bloemetjesrand die je vanboven ziet maakte ik met een rand-pons van Martha Stuward, het papier dat ik gebruikt heb is van de boekenvoordeel net als de bloemetjes, doily en de stans die ik rond de Magnolia gebruikt heb. Het lint en de raffia, etc. weet ik niet van waar ik deze gekocht heb, ik heb deze al veel te lang. De tekst is van Me To You.
De Magnolia stempel die ik gebruikt heb is een nieuwe van de "Lost And Found" collectie en heet "Tildas With Big Balloon". Ik wilde haar al een tijdje gebruiken en vind haar echt gepast voor een kinderkaart. Ik heb haar gestempeld met "Memento Toffee Crunch" en dan ingekleurd met mijn Copic markers. Met een witte gel-pen heb ik hier en daar wat puntjes of lijntjes getekend om de indruk van glans en reliëf te geven aan de Magnolia. De ballon en haar strikjes heb ik wat meer glans gegeven met "Glossy Accents" dit is een soort lijm die volledig doorschijnend en met een mooie glans opdroogt, ideaal om een extra accent ergens aan te brengen.
De gaatjes (waar de hartvormige knoopjes in vastgemaakt zijn) in de 4 lades heb ik verstevigd met witte eyeletts. het bloemetjes papier heb ik met een houtnerf geëmbost doormiddel van de Cuttlebug en een Cuttlebug-folder. Het doosje is best stevig en kan dus tegen een stootje, hier kan het kind dus kleine juweeltjes of andere kleine prulletjes in opbergen. je kan als verrassing ook een beetje geld in 1 van de laden verstoppen wanneer je dit aan haar geeft.

Zo, dat was het weer over mijn kaartje. Heb er wel wat werk aan gehad maar het was echt super leuk om te doen en ik ben erg tevreden over het behaalde resultaat. Ik hoop dat jullie het mooi vinden en als jullie nog vragen hebben wees dan niet bang om me deze te stellen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten