donderdag 30 januari 2014

Ready Set Take Off

Hoi bloggers,

Al is het niet de 1ste scrapbookpagina die ik maak, het is wel de 1ste dat ik hier post.
Ik haal mijn inspiratie hiervoor vaak bij Shimelle Laine, zij heeft een hele mooie site en post onder haar naam en als "Glitter Girl" regelmatig filmpjes op You Tube waar ik al veel van geleerd heb. Ze werkt ook in Team verband voor het bedrijf Two Peas In A Bucket en ook uit hun filmpjes heb ik al veel inspiratie en tips gehaald.

Ik werk ook graag met schetsen, die maken het iets makkelijker om te verzinnen waar alles komt en je kunt er dan toch nog je creativiteit op los laten zo veel als je zelf wil...

De foto die ik gebruikt heb is getrokken op het vliegtuig net voor we vertrokken op huwelijksreis naar het mooie Rhodos, het was een prachtige reis en een hele mooie herinnering.

Hier gaan we.

De tekst en de 2 halve cirkels heb ik uitgesneden met de Silhouette, de koffer stempel is van Magnolia Ink: Bon Voyage 2010 "Suitcase With Sign" en bijgekleurd met mijn Copic markers. De drupjes heb ik gemaakt met glimmermist, de cirkels heb ik uitgeponst uit hetzelfde papier dat ik al gebruikt had voor de halve Cirkels. 
Al de randen zijn zoals gewoonlijk beïnkt met Distress Inkt. 

De ruimte tussen de halve cirkels heb ik met Washi Tape beplakt om de overgang soepeler te maken. Diezelfde tape heb ik nog eens gebruikt in de linkerbovenhoek om een mooie basis te maken waar wat embellishments konden komen en een goede plaats voor de datum. 
In het uitkiezen van de Embellishment probeer ik te kijken naar:

  • het thema (waar gaat deze pagina over?)
  • de kleur (past deze kleur mooi bij de foto's en het al gekozen papier?)
  • de vorm (niet te groot of te klein, zodat de aandacht niet weggetrokken word van de foto.)
Ook probeer ik te werken in een soort drievoud en driehoek, zodat alles mooi in elkaar overgaat.


Dat was het zowat denk ik, moesten er nog vragen zijn dan mogen jullie vooral niet aarzelen om deze te stellen. Ik hoop dat julle het mooi vonden...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten