dinsdag 20 augustus 2013

Kaart en lint- opbergsysteem

Hoi Bloggers,

Ik heb weer eens een kaartje gemaakt, ik weet dat het al eventjes geleden was maar nu is het dan toch zo ver. Voor deze kaart haalde ik op 4 verschillende plaatsen mijn inspiratie. Voornamelijk uit het "Magnolia Ink magazine NO2 2013 Doo Bee Pops, Mini World & Special moments" ( pagina 20, 21 & 22) en 3 blog challenges waar ik met deze kaart aan mee wil doen...

dit is de desbetreffende pagina uit het magazine...

Dus alles samen gezien moest het een romantische kaart worden gemaakt met de patronen uit het Magnolia Magazine, waarin zowel lint als kant werden gebruikt... Een extra probleem waar ik mee zat is dat ik al het knip en teken werk met de hand moest doen aangezien mijn Silhouette mat niet meer wilde kleven en ik de nieuwe mat nog niet in bezit heb... Dus handen uit de mouwen en aan de slag... 


Ik ben begonnen met het patroon na te tekenen op gewoon print papier en dit dan uit te knippen. Daarna tekende ik dit dan weer over op het definitieve papier waar ik de kaart mee wilde maken. Ook dit knipte ik dan weer met de hand uit, wat me redelijk wat kramp bezorgde in mijn hand. Maar ik kan echt niet zeggen dat ik het beklaag want het resultaat mag er echt wel wezen. 
Toen Alle vormen uitgeknipt waren en op elkaar gekleefd waren (op het duifje en de donkerroze bloesemtakjes na) heb ik er met parelmoer kleurige "Embossing Pasta" wat polka dots op gesmeerd door middel van een patroon van "Joy Crafts". 
Het stempelafdrukje is ook van Magnolia en is ingekleurd met de Flexmarkers. Ik gaf het na het inkleuren wat meer Glamour met wat glitterlijm. 
Het duifje heb ik geknipt uit wit papier dat ik daarna wat meer kleur gaf met glimmermist. 
De donkerroze bloesemtakjes werden uitgestanst met mijn Cuttlebug. 
De roze roosjes heb ik uit een kanten lint geknipt, en ook achter het duifje komt er wat kant piepen. Dit lint gaf ik ook wat meer bling door er wat lila plaksteentjes op te kleven. De witte organza strik maakt het helemaal af en mocht echt niet ontbreken boven aan mijn kaart.
En nu nog hopen dat ik kans maak op 1 van de mooie prijzen van 1 bij de 3 leuke challengeblogs
Als je wil kun je deze kaart ook vinden in mijn koopjes hoek.

Voor de rest heb ik ook nog een opbergdoos gemaakt om mijn linten in op te bergen. Ik zal hieronder beschrijven hoe ik deze gemaakt heb:



Dit is wat ik daarvoor nodig had: 
  • een schoendoos; 
  • lijm;
  • 12"x12" designpapier;
  • een uitrekbare gordijn roede;
  • een schaar;
  • een prikker;
  • een prikmat;
  • veel rolletjes lint;
  • een pinset
De schoendoos heb ik volledig met het Designpapier bekleed, daarna heb ik met de maat van het grootse lint-rolletje dat ik heb aan beide uiteinden van de doos een gaatje geprikt en dit gat met de punt van de schaar groter gemaakt zodat de gordijnroede er net door kon. 
Dan was het tijd om de gaatjes te maken waar de uiteinden van het lint door moesten. Deze heb ik aan de voorzijde van de doos gemaakt in ongeveer het midden met telkens plus minus 2cm spatie tussen elk gat. De gaatjes werden op dezelfde manier geprikt en vergroot als voordien. 
Als dit alles gedaan is steek je de gordijnroede langs opzij in de daarvoor voorziene gaatjes en rijg je het lint hierop. Met het pincet kun je dan het lint door de gaatjes aan de voorzijde naar buiten trekken. Zet het deksel op je doos en je bent klaar.

Zo dat was het weer voor vandaag, hopelijk vonden jullie het wat interessant. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten