donderdag 26 september 2013

Roze Magnolia shaker kerstkaart

Hoi bloggers,

Hier ben ik weer met een nieuw kaartje. Moest je het je afvragen, de hobbybeurs was super! Heb weer zo veel nieuwe en handige dingen! We hebben er onder andere een daglichtlamp gekocht, nu kan ik dus ook s'avonds knutselen zonder dat het slecht is voor mijn ogen en dat ik goed zie wat ik doe. Met een groot deel van de materialen die we daar gekocht heb heb ik deze kaart gemaakt, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

 Dit is het resultaat, ik heb me hiervoor gebaseerd op 5 challenges:

Dit wil dus zeggen dat ik een kerstkaart moest maken met roze als hoofdkleur, reepjes papier en/of washi tape, met een oudere Magnolia stempel en dit alles volgens de sketch op hobbyvision... Als embellishment moest ik er zeker knoopjes in verwerken daar dit bij 2 van deze challenges van mij verwacht werd.

De kleuren die ik uiteindelijk gebruikt heb zijn roze, wit en zilver. Met mijn nieuwe "Victorian Velvet Disstress Ink" heb ik op al de randjes van het witte papier beïnkt na dat deze gedistressd waren met mijn schaar. De randjes van het roze papier heb ik wat opgeschuurd met schuurpapier zodat het wit er wat door komt.



Deze magnolia vond ik ideaal om in het roze gestoken te worden, normaal had ik voor een kerstkaart nooit op roze geopteerd wat voor mij dus een redelijk grote uitdaging was. Maar toen ik in mijn voorraad deze lieve Tilda tegenkwam leek ze me ervoor gemaakt! Het inkleuren deed ik met Flexmarkers (waaronder ook een deel nieuwe) en heb haar daarna uitgestanst en er een echte chakerkaart van gemaakt met glitterpapier, foamtape, doorschijnende plastiek van clearstamp verpakkingen, witte glitter en sterretjes.

Ik heb 2 strookjes restpapier en wachitape dwars over de kaart gekleefd en hier nog eens 2x een wit-roze fluffy twine rond gewikkeld. Met een klein metalen sneeuwvlokje aan vastgeknoopt. De tekst heb ik met zilveren embossingpoeder geëmbossd. Er zijn 3 kleine witte knoopjes op 3 witte uit glitterpapier uitgeponste sneeuwvlokje genaaid en 1 vintage lichtroze knoop. naast de geponste sneeuwvlokjes heb ik er ook 3 zelfklevende zilveren sneeuwvlokjes opgeplakt. Voor een elegant effect heb ik er ook 2 witte veertjes aan vastgemaakt en 2 doily's die ik in stukken geknipt heb en met "Victorian Velvet Disstress Ink" bewerkt. In de rechterbovenhoek heb ik als finnishing touch 3 witte plakparels bevestigd.


Dit is de binnenkant van mijn kaart, ik ben pas tevreden over mijn kaarten als deze aan de binnenkant ook afgewerkt zijn. Dit heb ik hier hoofdzakelijk met de pc gedaan. In Word heb ik dit tekstje met een leuk lettertype gemaakt en de wensen in een ander lettertype. Boven de tekst heb ik een vintage afbeelding van de kerstman geplaatst en alles op het juiste formaat afgedrukt. Dan de randjes weer zoals eerder bewerkt en gemat op roze designpapier.
Onze hond Lady heeft toen ik de foto's wilde trekken me even onderbroken, ze moest en zou eerst mijn kaart keuren vooraleer ik verder mocht. Daar ze me daarna verder liet doen denk ik dat ze het goed vond...

Zo dat was het dan, hopelijk vinden jullie het mooi!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten