vrijdag 29 november 2013

Decopatch

Hoi bloggers,

Onlangs heb ik op de Libellewinterfair de Decopatch microbe te pakken gekregen, ik mocht er met de ontzettend lieve dames van Trixx creatief helpen met de workshops en ben er sindsdien echt aan verslaafd. Ik heb daar dan ook de lijm, penselen en het toffe papier met een zeer mooie print gekocht.

Thuis ben ik dan begonnen met het bekleden van mijn pc-scherm-staander, toen die af was heb ik de afstandsbediening-houder ook even opgepimpt en nog steeds heb ik wonder boven wonder nog een beetje van het papier over! Van de lijm heb ik ook nog Super veel maar dat was dan ook de vanzelfsprekend. Ik zal jullie hieronder tonen wat het resultaat is en in hoe het werkt.
Moest je hierna zelf ook aan de slag willen dan kun je alles wat ik gebruikt heb en veel meer vinden hier op deze link: http://www.trixxcreatief.nl/

Hier zie je wat je om te beginnen nodig hebt. Ik heb bij alles wat je maar nodig kunt hebben een link gezet naar waar je dit kunt kopen.

  • Decopatch papier (in mijn geval met stenen-print) Het papier is geen gewoon papier, het is heel dun en dus ook zeer soepel wat ervoor zorgt dat het mooi in alle hoekjes en kantjes te modelleren is. Er zit ook een kleine glanslaag op die ervoor zorgt dat het papier niet schilfert, scheurt of verkleurt zoals bij vele andere papiersoorten wel het geval zal zijn (vb: servet). Dit papier behoudt elk detail en textuur.
  • Decopatch lijm (hier zit al vernis in, maar als je het buiten zou willen zetten dan kun je altijd nog extra vernis aanbrengen)
  • penselen
  • Water
  • Keukenrol

Werkwijze:
  1. Scheur het papier in kleine stukjes (dit doe je om het jezelf wat makkelijker te maken, zou je dit niet doen dan wordt het veel moeilijker om de lucht onder je papier uit te duwen wat resulteert in kleine kreukjes en blaasjes)
  2. Begin bij de rand, (mooier eind resultaat) lijm de plek waar je je papiersnipper gaat plakken in (niet meer dan dit, de lijm droogt echt heel snel) en leg je papiertje erop. Wrijf nu met je penseel waar nog steeds lijm aan hangt de lucht onder je papier weg door lichtjes aan te drukken. Doordat de lijm nog op je penseel zit, leg je ineens ook een extra lijm/vernis laag op je werkje. Zo ga je door tot je oppervlak volledig bekleed is.
  3. Achteraf smeer je alles nog eens in met een extra laag lijm en/of vernis
Tussendoor kun je best nu en dan je penseel uitspoelen in wat water, zo blijft het mooi proper en soepel. na het uitspoelen droog je wel even je penseel met wat keukenrol zodat je de lijm niet verdund met het water.


 En dit is dan het eind resultaat, ik had 3 papiertjes en heb nog steeds over... ik ben echt blij met het resultaat! Zeker ook een aanrader om met kinderen te doen, iedereen kan dit.
Onze Cavalier King Charles wilde ook even op de foto, ze keurt altijd mijn werk en zorgt ervoor dat ik tussendoor genoeg liefde en kusjes krijg. Ze is een echte hulp, ik weet alleen niet in welke richting...

Hopelijk vonden jullie het leuk en proberen jullie het misschien zelf ook eens uit...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten